сряда, 19 май 2010 г.

Не минавай под дъгата, само й се наслаждавай!


С пълното съзнание съм, че малко е късно да коментирам една отминала вече, но доста активна и дълга комуникация на "обичайния заподозрян" в тежки рекламни успехи при Супербрандовете - Coke, но може би точно изкофтилото се време навън ме подсети отново за нея. Всъщност идеята на кампанията беше да събуди пролетното настроение, естествено, в душите на най-вярната й публика - младите. Ако не се лъжа тя продължи повече от две месеца и включваше ТВ с избухваща като атомна бомба бутилка, но не с ръзрушителни последици, а с "радиация" под формата на дъга и още - билбордове с триизмерното лого на Coke, което излизаше извън рамката.
Така всичко това звучи много тривиално и съвсем по "кока-колашки", но мен лично ме впечатлиха Fame-картичките, които плъзнаха по заведенията и затова се сдобих с една бойка, за да отдам дължимия респект с визия и текст на този позитивен казус. Картичката ми напомня детството, когато само най-големите гъзари имаха "стерео" календарчета или някакви картинки на коли. Но при Coke нещата са по-различни - елементарни (защото технологията не е новост), но пък ефективни, понеже правят разликата. Последното го споменавам, точно защото така работи всяка знакова система - с различие (няма начин да знаем какво е бяло, ако не знаем и какво е черно) и конкретно тази комуникация прави впечатление с едно весело изпълнение на въпросния принцип. Едното "лице" на картичката е сиво и с изображение на фигура с чадър и капки дъжд наоколо, а другото е весело, слънчево и създава моментално настроение. Просто за секунди идеята на бранда за позитивност и щастие "разцъфва" на фона на омръзналото ни вече мрачно и мокро време. Пък и моментът на лансирането на картичката е отлично подбран.
Признавам, че не употребявам често продуктите на гиганта от Атланта (виж ти и рима имало!) или само когато са наситени с увеселителни карибски ингредиенти, но винаги съм смятал, че Coke е машина за комуникация и затова е толкова велика и има място по учебниците.

1 коментар: