Не че Apple някъде е ходил, за да се завръща, но заедно с Възкръсването на Христос на 3-ти този месец, компанията лаунчва един продукт, който всъщност е стара, но "неразбрана" от пазара тяхна идея и то от времето, когато въздесъщият Стив Джобс не е част от екипа. Надали има хора, които да се въртят из Нета и да не са "подочули" нещо за новата играчка iPad. Компанията дълго и методично пропускаше инфо за старта на машинката, и естествено Джобс изигра патентованото си упражнение - ефектна презентация, но у нас (поне по мои впечатления) предварителното дразнение из разните медии беше доста оскъдно. Разбира се, за това си има причини, разсъждавам си аз, защото мегамарка като Apple има място в душите на нашего брата БГ-юзъра, но в повечето случаи май там си и остава. Предполагам, че повечето от вас ще се съгласят, че Apple отдавна си е извоювал челното място в пантеона на легендарните брандове, при това без да спира да "твори" нови категории продукти и да се надсмива - в прекия и преносния смисъл - над конкуренцията. Но като говорим за БГ, тук цената винаги си е казвала думата, особено що се касае за по-мощните машинки и лаптопите и местният потребител в 95% от ситуациите на избор ще предпочете доста по-евтините "заместители". Колкото до малките бръмчалки - iPod и iPhone - доста голяма част от хората, които във времето се сдобиха с тях го направиха чрез лични или опосредствени връзки с US-пазара. Горе-долу по тях можеше да се разбере кой е отскачал на бригадка зад Океана.
Като казах по-горе, че в първия си вариант Pad-а е останал без отзвук, то това не значи, че и този не е обречен на същото. Да, времената са други и новата машинка е предназначена не само да е органайзър, но и да използва по-удобно и по много начини Глобалната мрежа. Да не говорим колко много допълнителни приложения са възникнали и които допълват възможностите на този "хибрид", бих го нарекъл, между iPhone и Palm. Всъщност цялата концепция, струва ми се, е чрез него да се промени начина, по който сърфираме в Нета, събираме, обработване и съхраняваме информацията си. И този начин е "по-друг" от лаптопа и телефона, защото е хем "бизнес", хем "свободно време"-ориентиран, но запазващ хитовите за Apple тънък корпус, характерен дизайн и безкрайни възможности (=удобности) на touch screen-а. Това, което мен лично повече ме впечатли е, че е обърнато толкова внимание на идеята за купуване и четене на книги в елекронен формат. Смятам, че само заради тази си функция продуктът ме печели като привърженик, тъй като това е бъдещето и той доста добре го подхваща - хем удобно за четене и обработване, хем по-ниска цена на книгата и по-малко дървета "под ножа".
Това, което си струва да се обсъди е не има ли достойнства iPad-а или няма, понеже то е ясно, че Джобс и приятели няма да се излагат с глупости, а по-скоро доли този "формат" би бил наистина успешен. Поставям тази питанка, тъй като за някои определението ми "хибрид" звучи повече като "ни риба, ни рак", което, ако се замислим, не е далеч от маргетинговата истина, че "измислянето" на категории не винаги е успешен ход, най-малкото защото хората може би нямат нужда от "средни" варианти или пък досегашните си работят чудесно. Без съмнение пазарът ще ни покаже вярната посока само за няколко месеца, но аз също не изключвам опцията iPad да си остане просто едно ново допълние в колекцията на Apple-фундаменталистите и/или пазарните иноватори, които не биха допуснали да нямат някакъв технологичен крясък.
Няма коментари:
Публикуване на коментар