неделя, 14 март 2010 г.

Всичко в името на бизнеса и демокрацията

Глобалната финансова и икономическа криза се отразява различно на различните компании и организации по света. Но американците, както винаги хитри и далновидни маркетолози, са готови да включат всякакви инструменти, за да повишат достъпа си до авангардни проекти. Както се убеждаваме от една информация от началото на март, такъв един похват е брандирането на цял един град. И то не какъв да е, а столицата на щата Канзас - Топика, който в продължение на един месец ще се преименува на "City of Google", за да привлече вниманието на интернет-мастодонта. Последният се готви да изгради високосторостна мрежа в желаещите това градове и от управата на Топика са решили да заявят своята подкрепата за този "оптичен експеримент" като вземат "назаем" името на големия играч. И нещата не са просто трик или шега, но виждаме също така, че кметът на града - Уилям Бунтън е излязал с официално изявление по въпроса, което според мен прилича на нещо средно между рекламен текст, възхваляващ философията на Google, бизнес план и заповед към подопечените му жители да подкрепят начинанието в името на прогреса на технологиите и свободата в обмена на идеи чрез Интернет.
Чудя се аз как би изглаждало подобно нещо у нас? Например, ако в Малко Търново искат да привлекат инвеститор като Microsoft, най-вероятно ще се прекръстят на "Micro Turnovo", Ябълково спокойно може да стане "Apple Village", а небезизвестното село Баница веднага може да кандидатства за "Bella Land".

1 коментар:

  1. В допълнение в България вече има подобни проекти в реализация. Имам предвид брендиране на град или регион. Ако не се лъжа предстои подобно начинание за Троян, а най-вероятно и за София. Честно казано съм малко скептичен относно реалния маркетингов ефект(предполагаемо измерим чрез обема на туристическия поток). Но от друга страна съм склонен да мисля, че подобни опити могат и да ни научат на нещо ново.

    ОтговорИзтриване