Отговорът на този въпрос безспорно се намира в четивото от социалния психолог Робърт Чалдини - "Влиянието. Психология на убеждаването" (за допълнително инфо виж - http://www.books.bg/books/53/115803.html). Смятам, че книжката е задължителна както за начинаещите, така и изпечените рекламисти, брандисти и пазаролози, тъй като, макар че авторът посочва конкретни примери от маркетинговата практика във връзка с тезите си, е важно, че очертава една цялостна картинка какво представлява пазарът/аудиторията под повърхността - общите (или поне най-ключовите) принципи, които държат частите на пъзела в едно цяло. Със сигурност от написаното на спецовете ще им светне под шапката за някои подходи и ще им се доизяснят вече познатите. Даже има и въпрос, който ни остава за домашна работа, а именно къде се намира границата между комуникацията от една страна и манипулацията и заблудата, от друга? Ако има такава обаче!
Специално за себе си прибавих доказателства в полза на правилото, че най-продаващите (натъртвам на тази дума) реклами и търговски активности се базират на науката и елементарни човешки навици, а не на сложни трикове и префърцунен хумор. Естествено, че и аз се впечатлявам от и се смея на качествен криейтив, но в 8 от 10 случая не помня марката, която ме довежда до тези емоции или поне не ми говори защо да си дам парите за нея. А това по правило не е полезно за клиента и бюджета му.
Няма коментари:
Публикуване на коментар