събота, 20 февруари 2010 г.

Циганско колело / Turn me upside-down!

Виждам, че хората от Ads of the World си разбират от работата и миналия декември са отличили със злато една впечатляваща активност на "GAP" в категорията Best Ambient. Ясно е, че зад Океана са на светлинни години в правенето на маркетинг (не само в обсъждането му), но винаги ме е учудвало колко прости, но ефективни техники използват, за да отличат брандовете си било то в цялостната им комуникация, било то в определени промоции. Безспорно жестока е хрумката на "GAP" да променят перцепцията за "действителност" на магазина не само чрез обърнатите "надолу с главата" дрехи, манекени и логото на входа и торбичките, но и чрез криви огледала и монитори, на които гостите на пространството, завладяно от марката, могат да се видят обърнати наопаки. Хитро и напълно отговарящо на ценностите на "GAP" като бранд извън формалностите. В чисто когнитивен аспект обаче трикът не е толкова очевиден, само защото е "криейтив" и постига много повече. За неподготвения клиент е доста шоково да му сменят опорните точки в пространството, които принципно му служат за орентация и го правят по-сигурен не само в придвижването, но и във възприемането на реалното. Така пазаруването или поне разглеждането на показаното става малко "неудобно", което се вижда и от израженията върху лицата на "жертвите" на тази акция. Понеже основната цел на мероприятието, която бих определил като семиотична герилла, е да изкриви "навика" на пазаруването, от това следва, че клиентите би следвало да "забравят", че пазаруват, а по-скоро да се чувстват като участници в един сюрреалистичен театър. А това със сигурност се помни.
По-любопитното, или поне повече заслуващо акцент, е използването на външната (непосредствено пред магазина) среда. Посредством трите паркирани, но грижливо обърнати "на таван" автомобили и актьорите, които обикалят насам-натам на ръце, de facto продукцията на "GAP" излиза на улицата в прекия и преносен смисъл на думата и си осигурява невидим мост между средата, където реално се носят нейните облекла и средата, в която те се предлагат. Виждаме още, че минувачи и кленти се спират да погледат и да се снимат, което допълнително осигурява публичност и words-of-mouth ефект. За марка от модния сектор това е предостатъчно.

English version: As I can see the people from "The Ads of the World" are very good at what they work and in December 2009 they bestowed a gold prize in Best Ambient category on one very impressive activity of the "GAP" brand. It is quite clear that beyond the Atlantic the marketers are light years way ahead in practicing their job (not only in talking about the marketing itself) and I`m really surprised how simple but effective technics they use in order to distinguish their brands either in the communication strategy as a whole or in a particular promotion. It is indisputably brilliant whim of "GAP" to change the entire perception about the "reality" in its store not only by means of the clothes, window-dolls and the logos on the main entrance and on the shopping bags which have been turned upside-down but by distorting mirrors and monitors which display the guests of the "GAP" space" turned as well. Very clever indeed and completely corresponding with the values of "GAP" as a brand which is out of the formality. In fact, in cognitive aspect the trick is not that plain only because it is obviously "creative" and, therefore, it achieves much more. For the unprepared client it`s very shocking situation when somebody changes his/her fulcra in the space which in principle serve him/her for the orientation purposes and make him/her more certain not only in moving but in reality perception. In this way the shopping process or at least the examining of the merchandise seems to be a little "uncomfortable", which we could see through the expression of the promotion "victims`" faces. As the main goal of such a undertaking, which I could define only as a semiotic guerilla action, is to twist the shopping "habits" than, consequently, the consumers should "to forget" that they are shopping but rather to feel like they are participants in a surrealistic theater. And this is a pretty unforgettable experience.
What is more curiously for me, or at least what deserves more attention to be paid to, is the utilization of the space outside of the store. Through the three parked, but carefully turned upside-down automobiles in front of it and the actors who walk to and fro on their hands de facto the "GAP" production goes out in the street, in a literal and in a figurative sense, and provides itself an invisible bridge between the circle where the brand`s clothes are being worn and the room where they are being offered for sale. Also, we can see that the passers-by and the clients make a short stay to look on and to take some pictures which additionally ensures publicity and the word-of-mouth effect. When we are talking about the fashion brand this is more than enough.

Няма коментари:

Публикуване на коментар