От седмици, да не кажа и месеци слушам една доста натрапчива реклама по радио "Фреш" на хотел "Дипломат Плаза" - Луковит. До тук нищо особено, като се има предвид, че по въпросната честота със завиден хъс се рекламират също така и бойлерите "Дипломат" - почти на всяка рекламна пауза. Още малко и ще кажеш, че са купили радиото и между рекламите пускат актуална музика, за разнообразие и уплътнение на времето.
Та, хотелът си е чудесен, изпробван е, но не в това е думата. Спотът му е притеснителен. С две думи за незапознатите ще обясня, че представлява поредица от три гласа с делови тон, които последователно на английски, френски и български език казват фразата "Хотел "Дипломат Плаза" - Луковит. Специални моменти за специални хора.". ОК, ама чакайте малко - френски, английски и Луковит!? Доколкото си спомням рекламите имат за основна задача да отправят послание към определена целева група и, ако могат, да предложат изключителен аргумент в полза на покупката. Така, сега едно по едно. Първо, в Луковит няма разположен дипломатически корпус, нито международно летище, абе там просто няма нищо (да ме извиняват местните, това не е софийски шовинизъм, а самата болезнена истина). Чисто и просто с тези езици спотът не говори на никого, освен ако не разчита, че случайно някой чуждоземец в София или Плевен (между които е разположен града) ще се заслуша в радио "Фреш" и ще си каже "Я да си взема куфарите и газ в Луковит - световният център на специалните моменти!". Моите уважения към мозъка на рекламата, но тя звучи като директна покана за скъп бардак, а хотелът не го заслужава. По-насетне, като се замисля, кой би бил път до град на повече от час път от столицата само да спи в луксозна обстановка, особено чужденец. Никакъв шанс! И още повече в този си вид спотът не ни обяснява с нищо защо дори българи трябва да го правят. Може би следва да определим рекламата като "лудическа", демек призоваваща към безметежен лукс, преживяване без оглед на цената, авантюра, измислен свят на глезотия и безделие. Но това бегло си го позволяват и най-наложените вериги в бранша.
Проблемът е повече от ясен. Да си в Луковит като местонахождение не е конкурентно предимство и трябва да се помисли сериозно кое и как да преодолее тази особеност. Аз съм за насърчаването на вътрешния туризъм пък бил той СПА, уикенд или семинарен, но не и по този начин. Просто така се позиционира грешно или по-точно неясно хотел с доста потенциал и вложени средства.
Няма коментари:
Публикуване на коментар